När är det advokaternas tur?

Därför ska du uppdatera din profilsida

Är dina profilsidor up to date där du finns representerad? Om inte, varför? I detta inlägget ska vi gå igenom varför du aktivt ska jobba med att uppdatera dina profiler. Jag kommer kort gå igenom fördelarna med detta och varför det är nödvändigt för ditt varumärke på Lexiqon samt för din digitala närvaro överlag.  

Make it count
Du har jobbat flitigt med att skapa innehåll som ger värde till dina besökare. Budskapet är relevant och får bra respons. Detta leder i sin tur till att potentiella klienter vill komma i kontakt med dig. Men vem är du egentligen?
Personer som precis har anslutit sig till din Instagram eller läst ditt första inlägg på Lexiqon har ingen tidigare kunskap av vem du är och vad du kan erbjuda.
Du är summan av innehållet som du har skapat. Och jag vill påstå att din profil kanske är bland ditt viktigaste innehåll. Det är här du skapar övergången från intresse till handling.

Det är därför du ska ge en klar bild av vem du är till dina besökare. Tänk på att profilbilden är det första vi möts av när vi besöker en profilsida. Använd den för att visa upp vem du är som person.
Maximera ytan för att bygga upp ditt varumärke. Visa upp vilka yrkesområden det är som du brinner för. Se till att relevant kontaktinformation finns till hands. En länk till din hemsida, telefonnummer samt e-mail. Profilsidan förtjänar att få samma uppmärksamhet som resten av ditt innehåll. Lämna ingenting åt slumpen.

Konvertera mera
Din profil fungerar som en naturlig övergång mellan besök och handling.  Se därför till att hoppet från att besökaren läser ditt innehåll till att denna besökaren potentiellt övergår till en klient är friktionsfri.

Vi är Lexiqon
Under de kommande dagarna kommer vi som arbetar på Lexiqon introducera oss här på bloggen. Mitt namn är Danijel Nagradic och jag är en av personerna som kommer blogga samt publicera innehåll på sociala medier.

Jag kommer skriva om digitala utvecklingen, ge tips på hur du kan jobba effektivare samt dela med mig av mina funderingar kring dessa ämnen.
Målet är att vi tillsammans ska bli riktigt bra på att hantera digitaliseringen och ligga steget före hela tiden. Nu kör vi!

Dela innehållet

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email

Läs även...